İş

İhracat sevkiyatları durdu, nakliyeci mobil şehir istiyor

Nurdoğan ARSLAN ERGÜN

Enkaz altında on binlerce kişinin hayatını kaybettiği Kahramanmaraş sarsıntıları, Türkiye’nin ihracat yüklerini de yaralıyor. Tekstil ve iplik gibi birçok sanayi dalında üretim üssü bulunan bölgede özellikle Hatay ve Gaziantep gibi iller Türkiye’nin dış ticaret taşımacılığında kilit değere sahip.

500’ü aşkın nakliye firması ile Türkiye’nin tır parkının değerli bir kısmına sahip olan bölgede, deprem nedeniyle ihracat sevkiyatları hızla durdu. 11 ildeki bu sakinlik Şubat ayı ihracat verilerine yüzde 43 düşüşle 985 milyon dolar olarak yansıdı.

Özellikle yaş meyve sebze ihracatının yüzde 40’ı sallanan bölgeden yapılıyor ve hem hasadın durması hem de TIR’ların çalışmaması önümüzdeki aylar için tehlike sinyali veriyor.

Depremin en çok zarar gördüğü illerden biri olan Hatay’da faaliyet gösteren Gülsan Ülkeler Arası Nakliyat’ın sahibi ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Kemal Gül, deprem ve deprem anında yaşadıklarını dünyaya anlattı. Bölgedeki insanların durumu.

Bölgede ekipman yüklü TIR’ların şoförler tarafından bırakıldığını belirten Gül, “Araçların bir kısmı çalışır durumdaydı. Birçok arkadaşımız ailesini ve evini kaybetti. Hepimiz ailemize, sevdiklerimize koştuk. İlk 10 gün kimin kayıp olduğunu aramakla geçti. Bu dönemde kimsenin iş düşünmesini bekleyemeyiz” dedi.

“Araçlar ofisimiz oldu”

Bölgede yıkılan Gümrük Müşavirliği müdürlüğü binasının konteyner olarak açıldığını belirten Kemal Gül, “Gümrük tek başına iş yapamaz. Tüm tedarik zincirinin yeniden canlandırılması gerekiyor. Taşıyıcıyla, ihracatçıyla, gümrük müşaviriyle… Hepsinin aynı anda yetiştirilmesi gerekiyor. Aylar sonra kalırsa bir anlamı yok.

Hasar daha büyük olacaktır. Zaten bölgeden ihracat sevkiyatları durmuş durumda” dedi. sahne Rose dedi ki:

Kayıplar artabilir

“Şehir merkezindeki her bina yıkıldı. Şu anda hiçbir üyemizin ofisi bulunmamaktadır. . Konteyner nakliye şehri yapılırsa oraya bilgisayarlarımızı kurup çalıştıracağız.” Türkiye’nin yaş sebze ve meyvelerinin bölge firmaları tarafından taşındığını hatırlatan Gül, bu alanda yaşanacak kayıplara dikkat çekti.

Gaziantep’te yaşayan UND Yürütme Kurulu Başkan Yardımcısı Memik Hilmi Taner, “Afetin ekonomide ve uluslararası taşımacılıkta yarattığı tahribat halen devam ediyor.” Dış ticaretin en değerli unsurlarından biri olan uluslararası taşımacılığın Gaziantep’te değerli bir yere sahip olduğuna değinen Taner, “Bölgemizde üretim ve sanayi çarkları dönmeye başlarken normalleşme adımları da atılıyor. Ancak sektörümüze olumlu yansıması zaman alacaktır.”

“Evimi, işimi Adana’ya taşıdım”

Antakya’daki depreme yakalanan ve çok sayıda arkadaşını kaybeden Gülsan Uluslararası Nakliyat’ın sahibi ve UND Başkan Yardımcısı Kemal Gül, “Çekirdek ailemden can kaybı olmadı ama çok sayıda arkadaşımızı kaybettik. bizim arkadaşlarımız. Evim ve iş yerim yıkıldı.

Hayat devam ediyor ailemi ve iş yerimi Adana’ya taşıdım. Eşyalarımızdan kurtarabildiğimiz kadarını aldık. Şimdi ofise hayat veremedim ama taşınabilir internetimi, bilgisayarıma bağladım. 3-4 gündür mobilden çalışıyorum. Kamyonları toplamaya çalışıyoruz. Bölgedeki meslektaşlarımla iletişim halindeyiz. Kimi Antalya’ya, kimi Mersin’e, kimi de Anadolu’nun çeşitli illerine gitti. Herkes bir yerden başlamaya çalışıyor. Hala cenazelerimiz var. Bunu atlatmak kolay olmayacak” dedi.

Kemal Gül: Dünyamız yok oldu

“Bazı şeylerin kıymeti yaşanmadan anlaşılamaz. Bu bir deprem değil, bir felaketti. İlk 5-6 gün enkazda sevdiklerimizi aramakla geçti. Elektrik yok, su yok, internet yok, telefon çalışmıyor. Yemek yok, dişlerimizi fırçalayıp tıraş olamıyorduk. Ben bunları yapamayacağımı düşünürken diğer tarafta binlerce can enkaz altında yardım bekliyordu ve biz bir şey yapamadık. İlk 72 saat boyunca her enkazdan bir yardım çağrısı geldi. Kayıplarımızı 20. günde morgda bulduk. En ağır faturayı Antakya ödedi, şehir artık yok. Mali açıdan 50 yıl geriye gittik. Evimiz, işimiz, eşyalarımız, dünyamız gitti.”

Deprem illerinin taşıma gücü

●Depremden etkilenen 10 il, Türkiye’nin 2022’deki 254,2 milyar dolarlık toplam ihracatının yüzde 10,9’unu yani 27,6 milyar doları gerçekleştirdi.

●Bölge ihracatının bir kısmını 11,2 milyar dolar ile Gaziantep, 6,2 milyar dolar ile Mersin, 4,1 milyar dolar ile Hatay ve 3,1 milyar dolar ile Adana gerçekleştirmiştir.

●Bölgede 500’den fazla uluslararası nakliye şirketi bulunmaktadır.

●Hatay ve Gaziantep tır parkı olarak öne çıkıyor.

● Sadece Hatay’da 8 bin 540 tır var.

●Türkiye’nin ihracat sevkiyatlarının yüzde 15’i Gaziantep’ten yapılıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort